Hartstichting.nl wordt geladen

Samen naar een gezonde leefomgeving

Hoe gezonder een leefomgeving, hoe gezonder de mensen die erin leven. Willen we groeiende gezondheidsproblemen aanpakken, dan moeten we dus goed naar die omgeving kijken. Samen met AM en Kenniscentrum Sport en Bewegen voelen wij ons verantwoordelijk voor een positieve verandering. Het resultaat? Een praktisch toepasbare gids. Deze bevat inspirerende voorbeeldprojecten uit binnen- en buitenland. Zoals groene woongebouwen, fietsroutes en eetbare woonwijken.

Bekijk de gids

Nieuwsgierig op welke manier de leefomgeving kan bijdragen aan de gezondheid van mensen? Deze gids biedt ontwikkelaars, architecten en beleidsmakers handvatten en inspiratie. Hiermee kunnen zij openbare ruimtes zo inrichten dat ze beweging en sociale interactie bevorderen.
hartstichting-gids-buurt-in-beweging-gezonde-samenleving-afbeelding

Over onze partners

• Kenniscentrum Sport & Bewegen

Kenniscentrum Sport & Bewegen maakt kennis uit wetenschap, praktijk en beleid toepasbaar voor professionals. In sport, zorg, welzijn, onderwijs en ruimte. Met hun betrouwbare kennis verhogen ze de kwaliteit en het effect van sport en bewegen. Zo dragen zij bij aan een gezonde en sociale samenleving.

• AM

AM ontwikkelt en bedenkt inspirerende en duurzame leefomgevingen. Als betrokken gebiedsontwikkelaar doen zij dit vanuit maatschappelijke uitdagingen. De nadruk ligt vooral op klimaatpositieve gebiedsontwikkeling, gezondheid en welzijn, en sociale binding. Ze werken hiervoor samen met overheden, vastgoedbeleggers, woningcorporaties, maatschappelijke organisaties, bewoners en andere vastgoedgebruikers. Hierdoor ontstaan bijzondere gebieden van hoge kwaliteit. Om bijvoorbeeld in te wonen, werken en winkelen.