Hartstichting.nl wordt geladen

De reanimatiecursus vond plaats op het KNVB-complex in Zeist en werd georganiseerd in het kader van de UEFA-campagne 'Get Trained, Save Lives'.  Jaarlijks krijgen 17 duizend mensen een hartstilstand. Het is van levensbelang dat er binnen 6 minuten gereanimeerd wordt. Ook op en rondom voetbalvelden komt het voor dat iemand een hartstilstand krijgt.

Daarom gaan de Hartstichting en de KNVB, samen met de Nederlandse Reanimatie Raad, zoveel mogelijk amateurvoetbalclubs helpen hun vereniging hartveilig te maken. "We hopen dat deze jonge leeuwinnen een inspiratie zijn voor alle amateurvoetbalclubs om zich ook aan te melden voor een reanimatietraining", zegt Marianne Spoelstra, programma-manager AED's van de Hartstichting.

groepsfoto van team jong oranje voetbal dames onder 19 jaar na behalen reanimatiediploma

De Hartstichting biedt samen met de Nederlandse Reanimatie Raad (NRR) alle ca 2800 amateurvoetbalverenigingen reanimatiecursussen aan voor 6 leden die vaak aanwezig zijn op de club. Daarnaast krijgen de clubs van de Hartstichting en de KNVB ondersteuning bij het toegankelijk maken van hun AED of hulp bij het aanschaffen, het plaatsen en onderhoud van de AED.

Reanimatietraining op de club

De reanimatietrainingen worden door de Hartstichting samen met de Nederlandse Reanimatie Raad gegeven op locatie van de voetbalclub tegen een gereduceerde vaste prijs van 150 euro voor 6 cursisten.

Damespelers van jong oranje onder 19 leren reanimeren op een reanimatiepop

Op dit bedrag geeft de Hartstichting eenmalig 50 euro korting per club. Deelnemers van de reanimatiecursus leren hoe je een hartstilstand herkent, hoe je moet reanimeren en hoe je een AED gebruikt.

Vind hier meer informatie over hartveilig voetballen of meld jouw club aan voor een reanimatiecursus:
een voetbal