Rondje skeeleren

Tamara: “Milan ging een rondje skeeleren. Dat deed hij vaker. Dit keer was hij samen met zijn huisgenootje. Tijdens de skeelertocht kreeg hij een hartstilstand. Zomaar, uit het niets. Hij had nooit eerder hartklachten gehad. Hij was een kerngezonde, sportieve jongen. Studeerde elektrotechniek. Had een heel leven voor zich. Dachten we.”

Loodzware periode

Erwin: “Wat je op zo’n moment overkomt, is eigenlijk niet te beschrijven. Wij hebben een loodzware periode doorgemaakt. Het is een enorm verdriet en gemis. Binnen ons gezin zijn we daar allemaal op onze eigen manier mee omgegaan. Na die enorm verdrietige eerste tijd, wilden Tamara en ik graag iets positiefs doen. Het werd CYCLE Paris.”

Sponsortocht

Tamara: “Met onze fietstocht haalden we donaties op voor onderzoek naar hart- en vaatziekten. Dat is goed gelukt. Veel mensen steunden ons, zowel financieel als mentaal. Ons heftige verhaal heeft daar zeker aan bijgedragen. Mijn vader en ik fietsten uiteindelijk 8.855 euro bij elkaar, het hoogste bedrag. Ik mocht daarom de laatste 20 kilometer richting de finish bij de Eiffeltoren de bolletjestrui dragen. Dat was gaaf maar ook emotioneel. Net als het leggen van een herdenkingssteen voor Milan, onderweg bij een abdij. Mooie momenten.”

Meer over wetenschappelijk onderzoek?

De Hartstichting investeert in onderzoek om hart- en vaatziekten eerder te herkennen en op tijd te behandelen. Draag bij door te doneren of doe mee aan een onderzoek.
Jonge onderzoekster kijkt door microscoop

Goede herinneringen

Erwin: “Uiteindelijk hebben we met elkaar, alle 39 deelnemers, een bedrag van  64.508 euro ingezameld. We hebben enorm van de tocht genoten. Alles was goed georganiseerd, we hadden een fijne groep. Ook kon ik mijzelf goed focussen op het fietsen. Het voelde heel fijn om Milan zo te herdenken en herinneren. Hij verdient het dat zijn naam genoemd blijft worden. Vergeten zullen we hem nooit.”

De eindstand van CYCLE Paris